vadipats.lv

Kā pašam sagatavot preses relīzi

Mikro-uzņēmējam bieži vien jādomā gan par to, kā pašam gatavot juridiskus dokumentus, gan par to, kā vest grāmatvedību, gan arī, kā popularizēt un reklamēt savu uzņēmumu, ideju, produktu, citiem vārdiem, kā komunicēt ar plašāku sabiedrību.

 

Vieglākais veids komunikācijas sākšanai ir izsūtīt preses relīzi jeb paziņojumu medijiem.

Preses relīze ir nozīmīgs palīgs žurnālistu ikdienas darbā un tieši vai netieši izmantojot preses relīzes, top aptuveni 30% ziņu un lielākā daļa portālu satura. Bet katra desmitā aģentūras ziņa nonāk drukātajā presē, katra piektā-internetā.

Relīzei ir jāsatur ziņas vērts materiāls, piemēram:
•    Uzņēmuma panākumi un ieceres
•    Uzņēmuma aktivitātes, apbalvojumi, jaunumi
•    Uzņēmuma darbības rādītāji, investīcijas, jauni produkti un tirgi
•    Par unikālo un interesanto
•    Viedokļi, pētījumi, pieredze

Relīzei ir jāieinteresē žurnālists un jārosina viņa vēlme veidot ziņu materiālu un vērsties pēc komentāra, lai attiecīgais preses izdevums uzraksta, radiostacija pastāsta, vai televīzijas kanāls uztaisa sižetu.

Preses relīzes struktūra ir apgrieztas piramīdas formā:
•    pirmā rindkopa atklāj, par ko būs stāsts;
•    otrā daļa parasti iezīmē problēmu vai aplūkojamo jautājumu;
•    trešā stāsta par to plašākā kontekstā,
•    ceturtā atklāj risinājumu vai tā iespējamo redzējumu;
•    Ja nepieciešams, pievieno citātus un paskaidrojumus;
•    Preses relīzes noslēgumā parasti ir praktiska informācija un kontaktinformācija;

Relīzes saturs jāveido ievērojot vairākus principus:
1.    Jāsaprot par ko ir relīze? (jābūt konkrētam, patiesam un atklātam – nedrīkst uzdot vēlamo par patieso)
2.    Kam relīzes informācija ir domāta?
3.    Ar kādu mērķi relīze gatavota?
4.    Kāds ir relīzes sagaidāmais pozitīvais rezultāts?
5.    Kāpēc tam jābūt interesanti?
6.    Jānorāda kontaktpersonas, lai būtu
7.    Vēlams pievienot foto, video, grafiskos materiālus
8.    Nerakstīt relīzi par atlaidēm vai klaju reklāmu.
9.    Negatavojiet relīzes pārāk bieži.
10.  Neizsūtiet preses relīzi vēlos vakaros vai brīvdienās
11.  Izvairieties no „Uzmanības vampīriem” notikumiem, kas aizēnos jūsu ziņu.

Relīzes sūtīšanu jāsāk ar ziņu aģentūrām, tad portāliem, piemēram LETA – Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu vai BNS - Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu .

Raksts tapis balstoties uz semināra „Kā ar minimāliem līdzekļiem veidot mazā un vidējā uzņēmuma publicitāti” no 07.09.2010 materiāliem un prezentācijām (t.sk. „Ziņu aģentūras loma informācijas apritē” P.Zirnis un „Uzņēmuma komunikācija Ziņisklaides laikmetā” I.Jargants )

www.vadipats.lv
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
14.09.2010